torsdag, juli 03, 2008

Issa er kommet hjem...

Det er nå over ett år siden jeg opprettet facebook-profil, og først nå synes jeg at profilen ser ok ut der inne. Jeg lurer veldig på hvor lang tid det skal gå før jeg har funnet riktig lay-out og riktige farger på denne bloggen. Kanskje aldri. Inntil det kanskje skjer så får det være litt skrikende, samisk inspirerte og tildels merkelig fargekombinasjoner på bloggen min. Så lenge ingen blir sjuke av det skal det gå bra...

Jeg hadde store planer for ettermiddagen igår, men ingen av dem ble fullført. Jeg kom meg aldri til byen fordi jeg var så sulten da jeg forlot kontoret. Etter middag tenkte jeg: "NÅ kjører jeg rundt å skyter opp plakater og stikker medlemsgiro i postkasser hos folk" (Og ja, man skyter plakater opp, med farlig stiftemaskin).

Mine store planer endte i sofaen hjemme i godt selskap med min lillesøster Issa (Isabell), som er vakt-og sikkerthetsansvarlig for Márkomeannu. Et par fiskekaker og kyllinger ble slengt på bordet og vi diskuterete mange løsninger for årets vaktsystem. Ringestrategien endte med latter og vi slo i fra oss søster humoren og bestemte oss for at IDAG skal vi kjøre te Várdobáiki og gjøre det vi snakket om.

Nå sitter vi her. Hun på Bård, økonomimannen til Márkomeannu, sin pc. Den bråker og piper nå inni granskauen. Før vi rakk og komme oss hit, ikke innenfor rimelig tid, har vi vært innom Cato med plakater og brosjyrer som han skal ta med seg til Skiippagurra. Og vi har vært innom årets hovedutstiller, Solfrid, med en brosjyre slik at hun kunne få se seg selv på trykk. Håper hun ble fornøyd, til tross for at vi kom midt i middagslagingstiden.

Hva skjedde med byturen min igår? Jo, mamma og pappa skulle til byen idag, og de fikk med seg gul lapp og instrukser i fra meg.

Sola skinner. Jyeih, den skinner rett inn på pc skjermen. Jeg har ennå ikke vært på gardin raid.

1 kommentar:

Skåden-nieida sa...

Æ har som sagt to gardina på mitt kontor. Du kan få den eine av mæ :D