fredag, juli 04, 2008

Gaskavahkku suoidnemánu 9.beavvi...

Det er den endelige dagen for det åpne medlemsmøtet til Márkomeannu Searvi (onsdag 9.juli). Den dagen jeg hadde skrevet på giroen måtte endres fordi det er begravelse den dagen, og det er direkte reskeptløst å arrangere andre ting en slik dag. Så nå har jeg, for å spare miljøet, endret datoen for hand med vanlig blåpenn på opptil 50 giroer.

Ute grilles det i godværet. Her inne sitter jeg med pc'en i fanget, kjenner lukta av nyklippet gress og koteletter mens Anne Gro (Áigi) dundrer ut i fra høyttalerne. Det er med andre ord kulinariske, markasamiske lukter og stemning som fyller denne fredagen. Shorts og superunderskjorta er kleskoden, for etterpå skal jeg sykle rundt med giroene.

Devilsticks er kommet i hus, og de har ikke fått ligget i fred. Nei, her trener hele familien på tic-toc helikopter og banner hver gang dem ramler i bakken. Og Julia, årets torsdagskunstner, og Sigbjørn har idag funnet siste rekvisitter til torsdagsforestillingen, og det gleder meg at det begynner å falle på plass. Jeg gleder meg sinnsykt mye til å se vår egen Julia danse.

Gruble gruble, for ny sveis må jeg ha til Márkomeannu og ikke hvem som helst skal få gå løs på håret mitt. En bytur er altså i vente, siden min favoritt frisør Hege har ferie. En tur innom posten er også i vente de nærmeste dagene med rundt 25.000 brosjyrer. Arnt Marius har vært innom idag og vi har peket ut postkoder som brosjyrene skal sendes til. For de som ikke kan vente til de havner i postkassen, de kan komme innom Fløystad, enten komme helt inn på kaffe, eller marsjere forbi huset og til dukkehuset, som alltid er døgnåpent, å hente selv.

Ingen kommentarer: